Peníze půjdou například na provoz a mzdové náklady zaměstnanců, kteří budou na úseku pracovat. "Vozovým parkem, který máme, tento úsek pokryjeme, jedná se tedy pouze o provozní náklady," řekl Ďuriš.
Na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. V současné době jezdí ve špičce na trase A celkem 19 souprav, po otevření nových stanic by to mělo být 24 či 25 souprav. V prodlouženém úseku by mělo platit takzvané pásmování, to znamená, že ne všechny spoje pojedou až do Motola - stejně tak je provoz již nyní řešen v koncových úsecích trasy C nebo mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař na trase A.
Úsek by měl být zprovozněn na začátku letošního dubna. Stavba začala v roce 2009. Plánovaný rozpočet zhruba šestikilometrového úseku je 22,5 miliardy korun, podle Ďuriše bude konečný účet asi o dvě miliardy nižší.
zdroj: ČTK