Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím

S partou kamarádů kolem Republiky autem za tři tisícovky

24. 01 2014 | Taky nám zasíláte přízpěvky, tady jeden z nich.

 

V krátkosti Vám představím druhý vůz naší Expedice Scrab, tedy vůz jenž byl pořízen do expedice skutečně jako druhý, jedná se opět o výrobek Škody Mladá Boleslav, tentokrát však Škoda Forman GLX, z roku 1993.

Byl vyroben v roce 1993, avšak jeho první metry proběhly až v roce 1994, tudíž stál rok někde v salonu nebo ve skladu.

Od nápadu uspořádat naši expedici sháněl můj kamarád Kamil nějaké vhodné auto, dokonce našel výrobek značky VAZ. Vše by klapalo, s majitelkou se dohodli na ceně 2.000,-Kč, strašně ho lákala hnaná zadní náprava ve voze co startuje i v mínus čtyřiceti. Ale ouha co čert nechtěl, jeho co-pilot se začal zdráhat v tomto voze jet. Trvalo Republiky autem za tři tisícovky

 

V krátkosti Vám představím druhý vůz naší Expedice Scrab, tedy vůz jenž byl pořízen do expedice skutečně jako druhý, jedná se opět o výrobek Škody Mladá Boleslav, tentokrát však Škoda Forman GLX, z roku 1993.

Byl vyroben v roce 1993, avšak jeho první metry proběhly až v roce 1994, tudíž stál rok někde v salonu nebo ve skladu.

Od nápadu uspořádat naši expedici sháněl můj kamarád Kamil nějaké vhodné auto, dokonce našel výrobek značky VAZ. Vše by klapalo, s majitelkou se dohodli na ceně 2.000,-Kč, strašně ho lákala hnaná zadní náprava ve voze co startuje i v mínus čtyřiceti. Ale ouha co čert nechtěl, jeho co-pilot se začal zdráhat v tomto voze jet. Trvalo dva dny než z něho Kamil vypáčil proč?!

Kdysi si parta osmnáctiletých kamarádů koupila dohromady jednoho Vaze, jezdili s ním po všech možných výletech až se stalo něco nemyslitelného. Jeli po silnici první třídy a že jako pojedou tak nějak pohodově, ne rychle ani pomalu a jeli 70km/h, když tu řidiči (bohužel momentálnímu Kamilovu co-pilotovi) zůstal volant v ruce. Nevím jak to celé dopadlo, zřejmě přežili všichni, ale jeho obavy jsem pochopil a nedivím se, že tleskal radostí nad pouho předokolkou z mladé Boleslavi, naštěstí s STK do 2015.

Úpravy v samotném formanu nebyly o moc těžší než mé ve Favoritu, dokonce bych řekl, že byly o poznání jednodušší i proto že je Forman o 30cm delší než Favorit. Když jsem se tuto informaci dozvěděl vyběhl jsem s vytahovacím metrem vstříc Formanovi, a skutečně je jen o 30cm delší, dokonce i páté dveře jsou pro obě karosářské verze stejné.

Jaké bylo ale zjištění, že Forman, připravený na únorovou expedici, jejíž trasa vede i po horách a při níž stráví posádky minimálně dvě noci spaním ve voze, netopí. Respektive topení sepne,ale nefouká – rozebírat palubní desku vozidla o němž, jako vyznavač japonské značky začínající na H, nic nevíte je docela sranda, navíc před panelovým domem. Kde si všímaví sousedé řeknou i to, že se tráva u vedlejšího vchodu naklonila víc doleva. No je to na pováženou, kolik měli strážníci městské policie v podstatě marných výjezdů a kolika lidem řekli, že o tom vědí.

Dílo bude snad někdy dokonáno, teď je Formans rozebranou palubní deskou uložen v garáži a čeká na dokončení, prý tam někde chybí nějaká gumička, která jim prý ale cenou zasáhne hodně do rozpočtu,kdyby se kupovala nová, proto shánějí nějakou zdarma – nuže to je i výzva pro Vás, moji milí čtenáři, neválí se doma někomu komplet topení do Favorita, respektive Formana z posledních let výroby?

Expedice Scrab, ano máte pravdu správně je to anglicky Scrap, ale jde v podstatě o výzvu pro opravdové chlapy a ne sraby, proto jsme tato slova spojili. Kdo najde odvahu a s námi a dalšími čtyřmi vozy pojede v únoru autem, jehož cena nesmí přesáhnout 3000,- Kč, které má platnou STK, zimní obutí a povinnou výbavu, kolem České Republiky, jen on my a jeho co-pilot? Pokud někdo takový je, stačí se pídit…. Není to tak těžké. Jedeme od neděle 16. do čtvrtka 21. února 2014 a i ty můžeš jet s námi, máš-li odvahu a chuť zažít něco extra, něco jinak, něco co normálně sleduješ jen v televizi nebo na Facebooku.. 

Diskuse

Čtěte více

Uzavírky, zácpy, dopravní nehody a rozčilení řidiči: tradice konce prázdnin na českých silnicích

Uzavírky, zácpy, dopravní nehody a rozčilení řidiči: tradice konce prázdnin na českých silnicích

Vyjádření Jiřího Rušikvase, zakladatele společnosti FUTTEC, nejen k blížícímu se konci letních prázdnin a s tím souvisejícím hustým provozem na tuzemských komunikacích, ale i ke špatnému ...

V Národním muzeu máte jedinečnou příležitost vidět poslední dopis Milady Horákové

V Národním muzeu máte jedinečnou příležitost vidět poslední dopis Milady Horákové

V Historické budově Národního muzea se nyní můžete přijít podívat na poslední dopis, který napsala Milada Horáková před svou popravou. Část dopisu je vystavena u příležitosti 70. výročí od smrti ...

YIT spouští prodej bytů z druhé etapy projektu Ranta Barrandov

YIT spouští prodej bytů z druhé etapy projektu Ranta Barrandov

Na Praze 5 rostou i čtyři domy druhé etapy rezidenčního komplexu Ranta Barrandov společnosti YIT. Developer právě spouští prodeje 118 nízkoenergetických bytů v dispozici od 1+kk do 5+kk, které ...

Expati se rychleji propojí s českými vlastníky nemovitostí

Expati se rychleji propojí s českými vlastníky nemovitostí

Anglicky hovořící cizinci už nemusí prosit místní o pomoc s hledáním bydlení. Bezrealitky.cz, největší český server nabízející bydlení přímo od majitelů, se totiž spojuje s Prague Morning, jednou ...

Jelen, výr, rys a medvěd? V kampani JRD navštěvují známé herce v jejich domově nečekaní hosté

Jelen, výr, rys a medvěd? V kampani JRD navštěvují známé herce v jejich domově nečekaní hosté

Společnost JRD, průkopník a lídr na trhu s energeticky úspornými a zdravými rezidenčními projekty, zahájila jako první developer v České republice rozsáhlou kampaň na podporu kvalitního vnitřního ...

 
.

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO