Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím

Zákaz vysílání hlasité reklamy v televizi, normu schválil Senát

27. 10 2012 | Televize nebudou moci vysílat reklamu hlasitěji než ostatní pořady. Zákaz by měl začít platit zhruba v polovině příštího roku, za jeho porušení má hrozit pokuta až pět milionů Kč. Novelu včera schválil Senát. Komerční televize se přes některé výhrady nařízení podrobí.

Hlasité reklamy lidem velmi vadí a stěžují si na ně. "Obracela se na nás spousta lidí, abychom s tím něco udělali," řekl při projednávání předseda sněmovního mediálního výboru Václav Mencl (ODS). Novelu zákona o provozování televizního vysílání ještě musí podepsat prezident.

Detaily k zákazu má stanovit vyhláškou Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Zákaz se má vztahovat i na znělky, které oddělují reklamu, teleshopping nebo označení sponzora od ostatních vysílaných pořadů. Předloha se podle Mencla dotkne komerčních televizí, neboť veřejnoprávní Česká televize hlasitější reklamu už ze svého vysílání odstranila a hlasitost vysílání sjednotila.
 
Podle TV Nova i FTV Prima není státem nařízená hlasitost reklamy ideální. "Skupina Nova preferuje v souvislosti s hlasitostí reklam samoregulaci, jsme však připraveni postupovat v souladu se schválenou právní novelou," uvedla mluvčí Novy Marie Fianová.
 
Samoregulaci by uvítala i FTV Prima. "Zákonná úprava směřující proti provozovatelům vysílání, kteří jsou pouhými šiřiteli sdělení zadavatelů reklamy, dle našeho názoru věc spíše zkomplikuje," řekl vedoucí oddělení PR FTV Prima Václav Mazánek s tím, že řešit tuto situaci prostřednictvím samoregulace je evropským standardem. "Že se dohodneme se zadavateli, aby reklamu natáčeli dle nových doporučení Evropské vysílací unie, jsme v rámci ATO plánovali tak či tak," podotkl.
 
Bez výhrad nařízení přijímá nová TV Pětka. "Jsme technicky připraveni, a proto pro nás nepředstavuje žádný problém zareagovat od prvního dne platnosti normy," řekla PR manažerka Pětky Kateřina Kotalová.
 
Komerční televize i výrobci reklamy budou mít po přijetí novely sedm měsíců na to, aby se novým pravidlům přizpůsobili. Rada pro vysílání má stanovit vyhláškou například podrobnosti k regulaci hlasitosti vysílané reklamy. Rada pro vysílání by také ukládala pokuty a dohlížela na dodržování zákazu. Autoři předlohy odhadují, že by se kvůli tomu výdaje rady zvýšily o asi 200.000 korun na novou techniku.
 
zdroj: ČTK

Diskuse

Čtěte více

Uzavírky, zácpy, dopravní nehody a rozčilení řidiči: tradice konce prázdnin na českých silnicích

Uzavírky, zácpy, dopravní nehody a rozčilení řidiči: tradice konce prázdnin na českých silnicích

Vyjádření Jiřího Rušikvase, zakladatele společnosti FUTTEC, nejen k blížícímu se konci letních prázdnin a s tím souvisejícím hustým provozem na tuzemských komunikacích, ale i ke špatnému ...

V Národním muzeu máte jedinečnou příležitost vidět poslední dopis Milady Horákové

V Národním muzeu máte jedinečnou příležitost vidět poslední dopis Milady Horákové

V Historické budově Národního muzea se nyní můžete přijít podívat na poslední dopis, který napsala Milada Horáková před svou popravou. Část dopisu je vystavena u příležitosti 70. výročí od smrti ...

YIT spouští prodej bytů z druhé etapy projektu Ranta Barrandov

YIT spouští prodej bytů z druhé etapy projektu Ranta Barrandov

Na Praze 5 rostou i čtyři domy druhé etapy rezidenčního komplexu Ranta Barrandov společnosti YIT. Developer právě spouští prodeje 118 nízkoenergetických bytů v dispozici od 1+kk do 5+kk, které ...

Expati se rychleji propojí s českými vlastníky nemovitostí

Expati se rychleji propojí s českými vlastníky nemovitostí

Anglicky hovořící cizinci už nemusí prosit místní o pomoc s hledáním bydlení. Bezrealitky.cz, největší český server nabízející bydlení přímo od majitelů, se totiž spojuje s Prague Morning, jednou ...

Jelen, výr, rys a medvěd? V kampani JRD navštěvují známé herce v jejich domově nečekaní hosté

Jelen, výr, rys a medvěd? V kampani JRD navštěvují známé herce v jejich domově nečekaní hosté

Společnost JRD, průkopník a lídr na trhu s energeticky úspornými a zdravými rezidenčními projekty, zahájila jako první developer v České republice rozsáhlou kampaň na podporu kvalitního vnitřního ...

 
.

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO