Nové železniční linky a zastávky by mohly vzniknout v Praze

Na území hlavního města by v příštím roce mohly začít jezdit nové železniční linky do Satalic a Čakovic a dále mezi Smíchovským nádražím a Vršovicemi. V dalších letech by mohly být vybudovány nové železniční zastávky Kačerov, Podbaba, Eden a Zahradní Město. Na Žofínském fóru to řekl šéf organizace Ropid Pavel Procházka. Rozvoj železnice závisí na penězích, Praha ale v rozpočtu na příští rok nemá na tyto účely ani korunu, řekl náměstek primátora Josef Nosek (ODS).

Od nového jízdního řádu, který vstoupí v platnost 9. prosince, bude zavedena pravidelná taktová doprava na trati do Vranného nad Vltavou, Čerčan a Dobříše. Podle Procházky se jedná o poslední trať, kde vlaky nejezdily v pravidelných intervalech.

V příštím roce by mohla začít jezdit linka z Masarykova nádraží přes Vysočany, Satalice do Čakovic, která by měla zrychlit cestu do centra. Cesta vlakem z Čakovic trvá 20 minut, zatímco jízda MHD 45 minut. Na provoz linky by bylo potřeba 11 milionů korun ročně.
 
Od prosince 2013 plánuje Ropid nové propojení mezi Smíchovským nádražím a Vršovicemi. Šlo by o prodloužení linky z Rudné u Prahy, což by podle Procházky stálo pět milionů korun ročně. Cesta mezi Smíchovem a Vršovicemi by trvala šest minut, cesta MHD v současnosti trvá 18 minut.
 
V roce 2014 počítá Ropid se vznikem nových železničních zastávek Kačerov, Podbaba a Hlubočepy, které by měla postavit Správa železniční a dopravní cesty. Do systému Pražské integrované dopravy (PID) by také mohly být zapojeny rychlíky na všech tratích do Prahy. Další železniční zastávky, například Eden a Zahradní Město, se plánují po roce 2015.
 
Železnice v Praze je do PID zapojena už 20 let. Praha objednává denně 806 vlaků, které jezdí na 13 zastávkových a třech rychlíkových linkách. Denně je na příměstské železnici přepraveno více než 100.000 cestujících.
 
zdroj: ČTK