Pivovary Staropramen loni zvýšily prodeje. Rostl především export Staropramenu.

Společnost vyvezla za hranice více než 600 tisíc hektolitrů piva. Bylo to nejvíce od začátku celosvětové ekonomické krize v roce 2009.

Především růst prodejů Staropramenu v zahraničí, Braníku v Česku a neustálé hledání nových příležitostí na trhu jsou hlavními důvody zvýšení celkových prodejů společnosti Pivovary Staropramen o 15 tisíc hektolitrů na celkových 3,16 milionů hektolitrů (bez započtení licenční výroby v zahraničí). Společnost si tak upevnila pozici druhého největšího výrobce piva u nás i pozici jednoho z největších českých exportérů. V zahraničí se dařilo Staropramenu především na Slovensku, ve Velké Británii a Německu. 
 
„Na domácím trhu stále hledáme nové příležitosti konzumace nabídkou produktových i obalových novinek. Snažíme se oživit zájem spotřebitelů o tradiční značky a čepované pivo. Posilujeme ale také naši silnou pozici v segmentu maloobchodu,“ komentuje prodejní výsledky firmy Zbyněk Kovář, generální ředitel společnosi Pivovary Staropramen. „Loňský výrazný exportní úspěch Staropramenu, především pak na vyspělých pivovarských trzích, nám potvrzuje vysokou kvalitu našich piv, sílu značky Staropramen v zahraničí i správnost zvolené strategie,“ doplňuje Kovář.
 
V Česku další posílení v maloobchodu a investice do gastronomie
Segment retail v Česku i loni pokračoval v růstu. Dále posiloval trend obliby spotřebitelsky pohodlných balení, tj. plechovek a PET lahví. Na tento vývoj trhu firma reagovala investicí 50 milionů korun do rozšíření plechovkové stáčecí linky v pivovaru Staropramen, která od loňska nově produkuje také multibalení. To se pozitivně projevilo na růstu prodejů plechovkových piv napříč portfoliem. Prodeje tohoto typu balení firmě meziročně vyrostly o 26 %.
 
Díky dalšímu růstu svou silnou pozici jedné z nejprodávanějších značek v maloobchodu u nás loni posílila značka Braník. Již každé osmé pivo prodané v Česku v obchodech je této značky. 
 
V segmentu gastronomie došlo celkově na českém trhu ke zpomalení jeho poklesu.“Podpora gastronomie je naší velkou prioritou. Čepované pivo neodmyslytelně patří k naší pivní kultuře. Každodenně jsme v kontaktu s našimi obchodními partnery, provozovateli hospod a restaurací. Jsme jim konzultanty, přinášíme jim akce na podporu prodeje, nabízíme jim speciální edice piv,“ popisuje Zbyněk Kovář.  Loni to byl silný nepasterizovaný Staropramen Výroční Granát 14,5 vařený pro Den českého piva nebo výtečná Černá Barbora z Ostravaru.
 
Vrcholem spolupráce Staropramenu s vybranými zákazníky z oblasti pohostinství je nově možnost provozování značkového konceptu Naše hospoda, který loni otevřel první čtyři podniky a v budoucnu do něj Staropramen plánuje zapojit desítky hospod především ve středně velkých a menších městech po celém Česku. Jde o druhý gastronomický koncept této značky, která již 15 let úspěšně provozuje síť restaurací Staropramen Potrefená husa, kterých je nyní rovných třicet.
 
Růst nových nápojových kategorií a posilování portfolia značek
Pozitivně se na prodejích firmy projevilo začlenění britského cideru značky Carling British Cider do nabídky společnosti, stejně jako pokračující podpora unikátního nealkoholického sladového nápoje Staropramen Sládkova Limonáda, který byl na trhu druhým rokem, a jehož prodeje meziročně vzrostly o 45 %. „Zaměřujeme se na hledání nových příležitostí konzumace i oslovování nových spotřebitelů. Spolu s podporou tradičních pivních značek jsme vytvořili silné a pestré portfolio nápojů jak pro naše zákazníky, tak spotřebitele,“ potvrdil Zbyněk Kovář. Tato slova potvrzuje nedávno oznámené rozšíření portfolia firmy o slavný mexický ležák Corona Extra.
 
Výrazný nárůst exportu Staropramenu
V loňském roce Staropramen posílil svou pozici mezi nejprodávanějšími značkami českých piv v zahraničí. Jeho export vzrostl o 8 %. „Překročení hranice 600 tisíc hektolitrů piva na vývoz je pro nás důležitým milníkem a motivací do budoucna,“ říká Zbyněk Kovář. Na některých trzích, jakými je Velká Británie, Švédsko či Slovensko, je smíchovské pivo dokonce nejprodávanější českou importovanou značkou. 
 
Staropramen svou pozici ve světě posiluje také díky významnému postavení značky v portfoliu mateřské společnosti Molson Coors, která podporuje její rozšiřování na světových trzích, na kterých působí. Díky tomu mohli loni Staropramen ochutnat spotřebitelé ve 36 zemích světa.